marți, 1 martie 2011

HSM

          
Am testat şi răstestat săpunul făcut în casă. Am ajuns la concluzia: o să-l folosesc cu mult drag de aici înaninte. Mâinile mele nu mai sunt aşa de uscate şi nu mai folosesc tot timpul crema. Ajunsesem deja să am în toate genţile câte o cremă de mâni şi să fie un obiect fără de care nu puteam ieşi din casă, chiar daca trebuia să merg până în parc sau până la cumpăraturi. Restul familiei pare încântată de noul săpun şi sper ca în curând să elimin definitiv săpunul lichid.

A doua mea mare dorinţă este să scăpăm de scutecele de unică folosinţă. Momentan le mai folosim noaptea sau când piticul merge la bunici.
Am confecţionat scutece lavabile şi le folosim cu mare succes. Ce am observat eu la ele. Sunt foarte prietenoase cu pielea bebeluşului, în ideea că nu se irită. E drept că omuleţul nu prea a avut probleme de acest gen, dar din când în când mai foloseam şi o cremă pentru iritaţii de scutec. Zic foloseam, pentru că de ceva vreme am uitat de ea.
Un inconvenient la scutecele lavabile ar fi că trebuie să le speli, evident, dar maşina de spălat e prietena mea cea mai bună. Aşa ca am trecut repede peste impediment.

Şi dacă-i marţi, e obligatoriu HSM (Hot Sexy Mama), o alianţă a blogurilor de mămici care vor să arate bine, să se simtă sexy şi să mănânce sănătos.
Aşadar, încep o nouă săptămână de luptă cu kilogramele. Vreau să arăt bine şi să mă simt bine.
M-am decis pentru dieta South Beach, care e, la început, o dietă, apoi un mod de viaţă. Ce înseamnă South Beach (SB)? Există trei faze în dieta SB. Se vor manca trei mese pe zi şi două gustări.
Faza întâi "este cea mai scurtă fază a dietei, care durează două săptămâni şi este destinată persoanelor care au un apetit crescut pentru făinoase şi dulciuri rafinate sau trebuie să dea jos un număr important de kilograme. De asemenea, este utilă celor care suferă de prediabet. Scopul acestei faze este să stabilizeze nivelul de zahăr din sânge şi să reducă poftele alimentare necontrolate. Astfel, în această fază nu se va consuma niciun fel de făinoase - paste, orez, pâine. Se va renunţa la zahăr, ceea ce înseamnă că nu se vor consuma fructe sau sucuri de fructe" Este interzis consumul de alcool. (Dr. Arthur Agatston, Programul South Beach pentru sănătatea inimii). Nu m-am impacientat pentru că această fază durează doar două săptamâni, apoi fructele vor reveni în alimentaţie. 
În această perioadă se vor consuma proteine slabe (peşte, pui şi carne slabă de vită), legume, nuci branzeturi cu conţinut redus de grăsime, ouă, lactate degresate, grăsimi nesaturate precum uleiul de măsline.
Public şi o lista orientativă cu alimente permise şi alimente interzise.
Alimente permise.
- Carne: vită slabă – muşchi, antricot; pasăre – piept de pui sau curcan; peştele sau alte fructe de mare – a se evita tonul şi pestele spada; porc – şuncă fiartă, muşchi.
- Brânzeturi: se vor consuma branzeturi cu continut redus de grasime, ca cedar, mozzarella, parmezan, urda parţial degresată.
- Ouă.
- Lactate: laptele degresat – aproximativ 2 căni pe zi; iaurt simplu; lapte de soia cu maxim 4 g de grăsime per porţie.
- Leguminoase: fasole, năut, linte, boabe de soia, mazăre uscată.
- Legume
- Nuci şi seminţe: migdale, nuci caju, seminţe de in, alune de pădure, arahide, fistic, seminţe de dovleac, seminţe de susan, nuci.
La faza întâi se vor pierde cele mai multe kilograme, între 4 şi 7 kg.

Alimente de evitat.
- carnea grasa: pulpe de pui, raţa gâscă, porc - ceafă
- lactate şi brânzeturi grase
- fructe
- legume: sfeclă, morcovi, cartofi, dovleac.
-făinoase şi carbohidraţi: pâinea de toate tipurile, cerealele, lipia, paste, produse de patiserie, orez.
- băuturi: toate tipurile de alcool

Faza a doua.  Se vor reintroduce cerealele integrale şi fructele. Este o faza mai puţin restrictivă.
Dieta se poate începe şi cu această fază de către persoanele care nu au de slăbit mai mult de 5 kilograme.
De asemenea este permis consumul unui pahar de vin la masă.
Există alimente care se vor evita în continuare sau se vor consuma foarte rar: produsele din făină albă, zahărul, fructele la conservă sau compoturile, sucurile de fructe, sfecla porumbul, cartoful.

Faza a treia. Este faza de menţinere, după ce am învăţat să ne hrămim corect, sănătos, respectând organismul nostru. Am învăţat să mâncăm trei mese pe zi şi două gustări. Acum se cunosc alimentele permise şi cele de evitat.

Pe toata durata dietei se vor consuma minim 2 litri de lichide. Sportul nu este obligatoriu, adică se vor pierde kilograme, dar pentru un organism sanatos şi un trup armonios este de preferat.

5 comentarii: